Halva grön

Hej min vän, 
Hur mår du? Regnar det på dig idag? Igår och i torsdags var det så fint väder, idag är himlen gråmulen och regnet droppar ner då och då. 

Jag och Milian äter mycket grönsaker. Jag har aldrig någonsin behövt tvinga i honom grönt, han har alltid ätit med god aptit. Mat däremot (hm, nu lät det som om grönsaker inte är mat, men du förstår nog vad jag menar) har jag behövt "tvinga" i honom ett par gånger. Men han är allt som oftast en unge som äter det mesta. Och är inte snål med kommentarer om maten heller. Vi brukar ge våra måltider poäng. En asapissagod måltid får tio poäng. Det är en sån måltid man vill ha på sin födelsedag. En "okej" får fem. Osv. 

Här är en tia: 

(null)
...som sagt: halva tallriken (eller mer) är grön. 

(null)

(null)
Halloumiburgare med avokado, rödlök, rostad lök, dressing och senap. 

Hur ser en tia ut för dig? 

Älska grönt!