Mixicanasoppa med tortillas

Hej min vän! 
Hur hänger din hatt? Idag har vi busat å myst med Anna å Arvid. Så härlig dag! Nu tänkte jag bjussa dig på en sjukt god å minst lika enkel middag som passar såväl en lördag som en vardag: 

(null)
Mexicanasoppa! 

Ingredienser 
2 quornfiléer 
1 liter vatten 
1 grönsaksbuljongtärning 
1 gul lök 
1 vitlöksklyfta 
1 morot 
1 liten burk majs 
1 liten bit purjolök 
1/2 grön paprika 
1/2 röd paprika 
1 tomat (utan kärnor) 
1 bunt spaghetti (bruten i minibitar) 
Örtsalt 
Svartpeppar 

Gör såhär
1. Hacka allt i små bitar 
2. Stek filéerna så de får en smula färg, lägg sedan i allt annat 
3. Häll på ca 1 liter vatten å smula i en grönsaksbuljongtärning 
4. Koka i ca 12 minuter 
5. Under tiden soppan blir klar gör du enkelt supergoda tortillas! Ta en tortilla å bred på en blandning av färskost (med vitlökssmak) å riven mozzarella. Lägg på en till tortilla å stek i torr panna. Vänd bröden ett par gånger för att osten ska smälta jämnt. 

(null)
Servera din bästis denna goda måltid tillsammans med råkostsallad (morot å vitkål) å paprikastavar. 

(null)

(null)

(null)
Mums! 

Nu sitter vi i soffan å väntar på att Madicken ska börja. Ungen äter sin julklapp från finaste Camilla, Jonna å Villiam: 

(null)

(null)
Godispizza! 

Jag har tänt massa ljus å ba mååår. 

(null)

(null)
Mina vackra ljuslyktor som jag fick av Milian å min gudson Leo (å av Kajsa såklart)! 

Älska soppa!