Att välja rätt

Hej min vän, 
Hur mår du? Har du fattat något stort beslut på senaste? 

(null)
Ett favoritljus. Viktigt som attan. 

Beslut är ju något de flesta av oss fattar hundratals, tusentals gånger per dag. 

Ska jag gå dit eller dit? 
Ska vi äta sojakorv eller broccoli? 
Hårt eller mjukt bröd? 
Prata eller lyssna? 

Och så vidare. Små beslut. Stora beslut. För en tid sedan fattade jag ett viktigt beslut för min egen - och för min familjs - skull. Att säga ifrån, att bryta, när någon gång på gång säger taskiga saker. Vi är värda att behandlas med respekt, vänlighet å kärlek. Vi är värda att höjas, hyllas å värnas om. 

Vi är viktiga, jag å min familj. 

Förstår man inte det, trots ett flertal påtalanden, är ett break nödvändigt. Det är sorgligt att somliga inte förstår bättre - för det är precis vad jag tror detta handlar om - att vissa människor saknar förmågan att förstå hur ord kan skada. 

Så; jag valde oss. Jag valde mig. 

Att säga ifrån kan vara läskigt. Speciellt när det möts av total oförståelse. När den andra parten inte visar någon som helst förståelse eller insikt om att hen skadat, sårat. Men det är sååå viktigt att våga markera. Att visa att det var fel. 

Att stå upp för sig själv å för sin familj. 

Tips i livet: 
1. Strössla lite mer kärlek omkring dig
2. Stå upp för dig själv
3. Lita på din magkänsla, den har oftast rätt 
4. Berätta att du älskar - men våga även berätta när du blir ledsen 
5. Umgås med människor som får dig att må bra - livet är för kort för att slösa bort på något annat 

(null)

(null)

(null)

Älska livet. 
...

Förstår mycket väl vem du beskriver. Du vet att vi finns!

Svar: Tack!
Mio Hasselborg