Livet

Hej min vän, 
Hur mår du? Hur jag mår? Just nu är det sådär tufft å ensamt. Jag har verkligen världens finaste unge, det är han som får mig att orka. Men fy farao vad jag kämpar. Det är så galet, galet svårt att vara ensamstående mamma. Nu kanske du tänker att det är tjafset om iPad, snoriga näsor å att ständigt vara pank som är det tuffaste. Eller kanske att aldrig få gå på Ica själv. Eller toaletten för den delen. Eller att aldrig ha möjlighet att jobba över, jobba sent. Eller att inte bli uppvaktad på mors dag av min unge (för hur ska en fem/sexåring komma ihåg det alldeles själv?). Eller att aldrig få sovmorgon. Eller att alltid behöva känna sig jobbig å till en last när man måste fråga om barnvakt. Näpp, no way, never. Det är inte det. Inte alls faktiskt. 

Men vad är det då? 

Det är vardagen. Just nu DISKAR min lilla unge, bara för att han vill vara snäll med sin mamma. Å han sjunger när han diskar. Å sen ska vi baka bullar, för han tyckte att vi skulle fira vår lediga dag med en bulle. Det är såna saker. Eller bara en sån sak som när han lärde sig gå, cykla, hoppa från startpallen på badhuset, tappade sin första tand. Eller när han säger så otroligt roliga saker. Eller när han myser ner sig med mig på kvällarna innan han ska sova å han är sådär otroligt mjuk, go å alldeles underbar. Eller när han funderar över framtiden, på vad han ska bli när han blir stor (superhero eller crossförare?). Det gör så fruktansvärt ont att inte få dela dessa stunder med någon. Att inte få avsluta dagarna med att prata om min lilla unges utveckling, framsteg, utmaningar, rädslor, glädjerus osv med någon. Att inte ha någon som peppar å pushar en i föräldrarollen - eller nån att peppa också för den delen. 

Det gör så ont. Så ont. 

Men har jag inte folk runtomkring mig? Jo. Men ärligt talat, det är inte samma sak som det jag menar. Visst kan jag ringa min syster eller en vän tex å prata om dessa saker, men det är inte det jag menar. 

(null)

(null)
Älskade, finaste lilla unge. 
Tack för att du finns. 
Tack för att jag får vara din mamma. 
Tack för att du är den du är. Var alltid det. 

Älska Milian.