Har du också...

...ett behov av extrem ordning runtomkring dig? Just nu - eller, egentligen alltid - känner jag typ panik över stök å strul. Jag vill ha ordning å redo, var sak på sin plats, var tanke på sin bestämda hjärnhylla. Det är som enklare för mig att leva då. Tänk att vi kan vara så olika varandra, vi människor. Vissa får spunk av för mycket rutiner, vill leva spontant, oplanerat. Andra rutar in livet i minsta detalj, lämnar inget åt slumpen. Sååå extrem är jag inte, men jag sticker absolut inte under stolen med att jag diggar rutiner, regler å förutsägbarhet. 

Fast du är välkommen på en spontan kopp te, jag lovar. 

Hur känner du kring ordning? 

Nu tänkte jag bjussa på ett lunchtips: 

(null)
Havregrynsgröt, linfrö, solrosfrö, banan, kanel, kardemumma, lingon å en skvätt mjölk! 

(null)
Majgadd vad gott!!

Vilken är din favvolunch? 

Älska livet.