Ett år äldre...

Hej min vän, 
Hur mår du? Hur ser du på att fylla år? Är det en dag fylld av skoj å förväntan, är det kliig ångest över att tiden går eller bara som vanligt? Min dag var jättefin! Milian väckte mig med sång å paket. Älskade, finaste ungen. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Milian hjälpte att fixa chokladtårtan, mums! 

(null)
Å några oreobollar med olika topping. 

Jag blev så fint firad av mina bästisar på födelsedagen. Hjärta er!! 

Nu är det torsdag, tre dagar till julafton å jag känner lite att huvudet inte hinner med. HUR ska jag hinna allt?!! Samtidigt som jag ska fixa allt, baka, städa, pynta, trolla med knäna, osv... så ska jag även vara en kick-ass-jävla-bra morsa också. Hinna med, hinna se, hinna vara närvarande, rolig, mysig å bra. Ibland (typ som nu) önskar jag verkligen att jag hade någon att dela ansvaret med. Att typ få en paus eller... lite hjälp. Jag VET att Milian är välkommen hem till flera nära-kära och det är inte det jag inte syftar på i den här kråksången. Jag är tacksam som attan att ni finns i vårt liv. 

Det jag syftar på är stunder som NU. Nu, när jag sitter här i soffan å har tankar som oro, ensamhet å ledsamhet som sakta men säkert skapar den där klibbiga, stickiga offerkoftan som ingen diggar. Nu vore en fin tidpunkt för lite sällskap, nån som håller om, som gör en kopp te å lugnar mina skenande katastroftankar. Nu. 

(null)
Äsch, jag går å lägger mig bredvid den här älskade ungen i stället. 

Älska livet. Gör det ba.