Tomatsoppa å nybakt ostbröd

Hej min vän, 
Hur är din tisdag? Har du gjort någon god gärning idag? Vi pratar ofta om hur viktigt det är att vara snäll i livet. Mot både sig själv å andra. Att vara snäll är en fantastisk egenskap. Idag bjöd vi mamma/mormor på middag. 

(null)
Tomatsoppa med krutonger, en favoriträtt här hemma. 

(null)
Till soppan serverade jag dessa godingar. Sååå gott! Nedan följer steg för steg hur jag gjorde. Jag safeade å rostade även vanlig fralla eftersom jag aldrig gjort detta bröd å ville inte stå där utan bröd om dessa skulle misslyckas, men det hade jag inte behövt, alla åt dessa bröd med god aptit! 

(null)
Detta är typ det som behövs, plus flingsalt. 

(null)
Pizzakrydda (eller den krydda du själv är sugen på), riven ost å smör. 

(null)
Jag började med att smöra degen så kryddan skulle fästa. 

(null)
Sedan kryddade jag med pizzakrydda å strösslade över ost. Sedan "klappade" jag till osten lite...

(null)
...å vek degen dubbel. 

(null)
Jag skar degen i remsor, snurrade dessa å lade dem på en plåt. Sedan penslade jag dem med lite smör å strösslade flingsalt över bröden. 

(null)
Grädda bröden på 220 grader i ca 15 minuter. 

(null)
Flingsalt är ju så gott! 

(null)

(null)
Efter 15 minuter var soppan å brödet klar, perfekt tajming! Såklart hade dessa bröd kunnat göras mycket snyggare, men jag gillade den lite rustika looken de fick. Så galet goda! Jag gillar när jag får snilleblixtar i köket som funkar! Detta blev succé! 

Nu myser jag på Milians rum medan ungen å mormorn sitter på golvet å bygger lego. Fin stund i livet som spars i hjärtat mitt. 

Älska goda idéer! 
Älska ostbröd!