Sinnesro

Hej min vän, 
Hur mår du? Vad får dig rofylld? När känner du sinnesro? Mitt mående har, så länge jag kan minnas, kunnat läsas av hur jag har det runtomkring mig. På jobbet kan man i stort sett se på mitt skrivbord hur jag mår. Ordning å reda på utsidan - sinnesro på insidan. Här hemma är det precis samma sak. Ett städat å mysigt hem - lugn inombords. 

(null)
Jag försöker hitta alla möjligheter till lycka i min vardag. En tom tvättkorg gör mig glad! 

(null)
Mitt sovrum är så vackert. Det gör mig glad, harmonisk å fylld med sinnesro. Nu är det dessutom rentvättade sängkläder å bara en sån sak kan göra vem som helst lycklig. På sängbordet ligger Läckberg. Började läsa hennes serie om Fjällbacka i somras. Fastnade inte helt, men gav mig ändå fasen på att läsa. Nu diggar jag hennes stil att skriva. Jag är på fjärde boken å har införskaffat dem alla så det är bara att plöja! Nån som vill ärva dem när jag är klar? Har köpt dem på Erikshjälpen så jag kan tänka mig en kopp te till bytes! 

Att välja glädje. Att strössla vänlighet. Det krävs liksom ingen ansträngning för det, det borde komma av sig själv. 

Vem har du strösslat glädje på idag? 

Älska livet.