Quorngryta med citrongräs, koriander å lime

Hej min vän, 
Hur har din helg varit? Har du varit ute å njutit av höstluft? Vi har tränat, myst, fixat här hemma å mått gott. Hann även jobba ett par timmar idag på förmiddagen. Hade lite grejer att förbereda inför resan till Umeå på onsdag. 

Du som känner mig vet att jag har svårt för lime (om det inte är Josefines Key lime pie, som är to die for!). Men min unge diggar lime som attan å dagens middag blev faktiskt supergod, testa du med vetja: 

(null)
Quorngryta med lime, koriander å citrongräs 

Ingredienser, 4-6 portioner 
2 dl ris 
4-5 dl vatten 
1 grönsaksbuljongtärning 
1 påse quornbitar 
2 vitlöksklyftor 
2 dl laktosfri matlagningsgrädde 
2 dl vatten 
4 msk fond
Ärtor
Svartpeppar 

Gör såhär: 
1. Koka ris tillsammans med en buljongtärning 
2. Stek quornbitar tills de fått en smula färg 
3. Pressa i två vitlöksklyftor å häll på vatten å grädde
4. Låt puttra en stund, häll sedan i fond, ärtor å svartpeppar - rör om, låt puttra på låg värme tills riset är klart

(null)
Voilà! Smaklig spis! 

(null)
Så god fond. Mycket smakrik. Lime, koriander å citrongräs - mums! Jag fick denna i testagram å för det är jag tacksam, hade aldrig köpt den på egen hand. 

Vad åt du för söndagsmiddag? 

Älska nya smaker!