Potatis

Hej min vän, 
Hur mår du? Diggar du hösten? Det är så skönt med höstens krispiga luft tycker jag. Härom dagen hade jag å en kompis en konversation om hur man träffar nya människor (läs: hur jag ska träffa någon jag vill leva med...) å hur enkelt livet vore om den där Ica-dejten fanns på riktigt, inte bara i smöriga filmer. Oh well, mer om den längtan en annan gång. Nu till: 

POTATIS

Äter du mycket potatis? Ofta? Potatis är ju en fantastisk knöl som kan varieras till tusen. Kokt potatis, klyftpotatis, ugnsrostad, hasselbackspotatis, bakad, råstekt, pommes, osv. En av de godaste varianterna enligt mig är mos. Mmmums så gott. Kryddat med svartpeppar, örtsalt, vitlökspulver å smör. Vad kan gå fel då liksom? 

(null)

(null)
Här: dagens middag. Smarrigt värre! Falafel, sallad å MOS. På det? Strösslad rostad lök. Låter det som en konstig kombo? Testa, säger jag bara. TRY IT! Just knaprig rostad lök i kombination med det lena moset är ljuvligt. Något annat som kan låta konstigt, men som är minst lika gott är: mos + bostongurka eller mos + gröna ärtor. Love it! 

Så; hur kryddar du ditt mos? Å när åt du ett riktigt gott potatismos senast? 

Älska pärer!