Fredagsmiddag

Hej min vän, 
Hur mår du? Har du nån rolig plan för helgen? Jag slutade tidigt idag, hämtade ungen å drog på café för lite mellis - hur mysigt?! 

(null)

(null)
Gullefjun! 

På tal om gulle så har årets skolkort kommit. JAG ÄR KÄR. 

(null)
Finaste fina, bästa lillgrodan min. 

Idag har vi lagat en av mina absoluta favoriträtter, faster Pias linsgryta. 

(null)
Scrolla ner några inlägg så har du receptet där, eller klicka bara här: FASTER PIAS LINSGRYTA

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Mmm!

Tänk: het chili å ingefära, mustig tomat, morot, spenat, linser. Kryddig garam masala å massa annat gott! 

ENKELT. GOTT. BILLIGT. LÄTTLAGAT. 

Kan det bli bättre? 

(null)
Servera med en klick turkyoghurt å lite persilja (eller koriander). 

(null)
Å självklart med ett gott bröd. 

(null)
Nygräddat naanbröd är en favorit. 

Å till efterrätt? 

(null)
Viol å klubba som vi köpte idag på museibutiken. Har du varit där? Så himla fina saker, goda å vackra! 

Nu? 

Soffmys, gos å en kopp te! 

Älska livet.