Energibars

Hej min vän, 
Hur mår du? Idag har vi varit i backen å åkt. Milian har verkligen blivit superduktig! Han susar ner typ helt kontrollerat. Jag gissar att vi kör längst upp i stora backen inom kort. 

Nu tänkte jag bjussa på ett sååå gott tips på energibars: 

(null)
Perfekt som mellis, eller som lördagsgodis! 

Ingredienser 
1 ägg 
+ 1 äggvita 
1 dl solrosfrö 
8 torkade aprikoser 
4 dl havregryn 
1-2 msk honung 
1 msk rapsolja (eller den oljan du vill) 
1/2 banan 
50 gram mörk choklad 

Topping: 
100 gram mörk choklad 
1 tsk rapsolja 
Flingsalt 

Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 175 grader 
2. Kör alla ingredienser till barsen i din matberedare med knivinsatsen. Det ska bli en kletig deg
3. Lägg ett bakplåtspapper i en form, min är ca 15x20 cm, funkar säkert asbra med en vanlig brödform också 
4. Tryck ut degen å skjuts in i ugnen i 17 minuter 
5. Smält chokladen över ett vattenbad, blanda sedan i oljan, rör ordentligt 
6. Bred chokladen över kakan å toppa med flingsalt (eller kokos, frön, annat?) 

Förvara i kyl. 

(null)
Såååå gott! 

(null)

(null)
Mums! 

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med min bästis. 

Älska livet.