Julen 2018

Åh vilken fin jul vi fick! Från början till slut. Vi började med att kika i julestrumpan om tomten varit här under natten å det hade han, sicken lycka! 

(null)
I julestrumpan låg ett brev, ohmajgadd så spännande... 

(null)
Det tog en stund att läsa detta, men när han läst klart brevet från tomten blev min lilla unge så hjärtans glad. 

(null)
Sicken snäll tomte! 

Till lunch kom systra med familj hit. Mormorn å morfarn kom också, såklart! Jag bjöd på tomtegröt, julaftonslimpa (recept finns HÄR) å goda ostar! 

En stor del i att bjuda på mat är ju själva dukningen, jag älskar att pyssla iordning fina dukningar! 

(null)

(null)

(null)
Fint va?! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Smarrigt! 

Efter lunch tände vi ljus på kyrkogården hos de vi saknar. 
(null)
Så vackert. 
Så starkt. 

Sen bar det av till Backamo för fika å sedan även middag å mys! 

(null)

(null)
Pepparkaksbrödet fick följa med på julbordet också. 

(null)
Min vegetariska Jansson, galet god! 

(null)
Supergod å fräsch sallad på finrivna morötter, fileade apelsiner, persilja å granatäpple. Mums! 

(null)
Något jag gör varje år är faster Lenas goda potatissallad. 

(null)
Årets julbord var sååå fint, gott å fantastiskt! 

(null)
Älsk på ost! 

Efter middagen myste vi en stund å sen kom kära tomten! 
(null)

(null)

(null)
Gullisar! 

(null)

(null)

(null)
Fina pappa 

(null)
Fina mamma 

(null)
När alla kids fått sina julklappar var det dags för oss vuxna att köra årets julklappslek. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Älsk på oss! 

Älska jul! 

ÄLSKA LIVET.