Kuckelimuckdricka

Hej min vän, 

Hur mår du? Hur har din vecka börjat? Vi har det rätt så stressigt på jobbet å det är mycket jobbtankar i skallen just nu. För nån vecka sedan fick jag ju en flaska med mumsig, stark ingefärsdryck från min fina syster. Den tog slut i morse så då var det dags att göra ny! 

Såååå god doft spred sig i köket! 



Mums! Bara fina, rena ingredienser. 


Gör såhär: 
1. Värm 1 liter vatten ihop med 200-400 gram finriven ingefära
2. Håll vätskan kring 55-60 grader i ca 20 minuter (inte varmare, då försvinner viktiga vitaminer osv) 
3. Sila av å häll ner i bunke 
4. När temperaturen sjunkit till ca 40 grader häller du i 0,5 dl honung å rör om ordentligt 
5. När vätskan svalnat pressar du i två citroner (gröp ur med en gaffel så du får med maximalt med vitaminer) 
6. Sila av å häll upp på flaskor, förvara i kyl. 

Denna dryck håller sig i kylen i ca en månad (men lovar att du druckit upp den innan dess!) 

Ta en shot (6 cl) varje morgon! Kittlar dödsskönt i kroppen. 



Älskar höst! Nu kan man äntligen tända ljus å mysa ner sig i härliga filtar med en kopp te. Denna fina ljusstake fick jag av Milian i julklapp förra året, min älskade unge <3 


Älska ingefära!