Chokladmuffins de luxe

Hej min vän, 

Hur hänger din söndagshatt? Jag har min sedvanliga söndagsblues. Det är så himla konstigt tycker jag. Jag har ju så mycket att vara lycklig å glad över, men just på söndagar tenderar känslorna att svämma över en smula. Jag har just bakat asapissagoda chokladmuffins med extra allt! 


Sååå goda! Otroligt saftiga å mycket chokladiga. 


Ingredienser 
100 gram smör 
2 ägg 
1 tsk vaniljsocker 
1 tsk bakpulver 
3 msk kakao 
2,5 dl socker 
1 STOR nypa flingsalt 
2 dl mjöl 
75 gram chokladknappar 
75 gram vit choklad, hackad 

Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Preppa en muffinsplåt med 12 fina formar (har du ingen specialplåt funkar det säkert fint utan också) 
3. Smält smöret 
4. Blanda i resterande ingredienser, rör om ordentligt 
5. Skopa upp smeten i formarna 
6. Grädda i ca 9-10 minuter 
7. Låt svalna något på plåten 


NJUT! Dessa tycker jag inte behöver toppas med något, men om du är extra sugen kan du snabbt vispa ihop en frosting å bre på. 


Nu ropar Milian så nu är det dags att leka med hans bilbana. 


Ta hand om varandra. Speciellt på söndagsbluesdagar. 


Älska livet.