Konsten att äta mandel utan att dö

Hej min vän! 
Hur mår du? Igår var en sån där märklig dag som man spar i minnet fåräver. Jag försökte skriva några rader om det igår, men blev mest blajblajblaj eftersom mina tankar inte var sorterade å klara. Nytt försök: 

Igår (tisdag) var Milian på allergiutredning igen. Dagens "nöt" var mandel. Jag har ju som bekant även påbörjat en nötutredning å fått ett första svar för någon vecka sedan: 
Kokosnöt 0,11
Mandel 0,12 
Hasselnöt 5,9
Jordnöt 84 

ÅTTIOFYRA. Min läkare ba; jo, asså, äter du en jordnöt har du ca en kvart kvar att leva. Sen dör du. Jag är med andra ord ganska så jävla allergisk mot jordnöt. Har man ett värde kring 0,10 eller mindre tål man livsmedlet. Kokos äter jag jätteofta så det tål jag. 

Så tillbaka till tisdagens utredning å Milian. Han började med pricktest (hasselnöt var blankt!). Sedan var det dags att testa mandel. Han fick tugga, tugga, tugga. Sedan spotta ut. Det gick bra! Sen efter en viss väntan var det dags att äta. Å svälja. Det gick bra! Han är så otroligt modig, min älskade lillgroda <3 När han ätit en mandel frågade hans läkare (stentuff kvinna som jag litar fullständigt på) om jag åt mandel. NEJ, sa jag å visade upp mina medhavda provsvar. Hon tittade på proverna å bet itu en mandel å sa: slicka! Jag har ju en smula bacillskräck å det märkte nog doktorn för hon bad Milian bita itu en annan mandel som jag skulle slicka på. Å det gjorde jag. SLICK! Sen efter ett tag skulle även jag tugga, tugga, tugga å spotta ut. TUGG! SPOTT! Sen: äta å svälja. GULP. Så sjukt läskigt. Jag svettades som en gnu. Men jag dog int. Jag överlevde. Jag lever! 

Vecka 50 är Milians nästa möte med doktorn. Då får vi även svar på mandel. Är testet blankt har jag lovat honom en prins(ess)tårta! SÅKLART! 

(null)
Min gullegubbe i lekrummet på barnmottagningen. Det är verkligen såå fin personal här! 

(null)
MEN! Jag har tagit tag i min allergi på allvar nu å det har jag min fina vän Jenny att tacka för. I min väska finns nu både betapred å epipen. TACK för pepp å push <3 Här ska utbildas! Igår visade jag Josefine hur hon kan hjälpa mig om det behövs. Fler ska få veta! Men FAN vilken dyr jävla spruta, epipen. Usch, men... hyfsat billig livräddare ändå. En får tänka så. 

Älska livet.