Nordingrå å vaniljbullar

Hej min vän! 

Hur har din helg varit? Vi har alldeles nyss kommit hem från Nordingrå. Åh vad jag älskar att vara där. Jag känner ett stort lugn i kroppen där, allt är väl där. Jag snodde ihop supergoda vaniljbullar strax innan vi for: 

Supergoda! Å minst lika enkla! 


Snabbullar med vaniljkräm, 12 stora 

Ingredienser 
7,5 dl vetemjöl 
1,5 dl socker 
2 tsk kanel 
2 tsk vaniljsocker 
4 tsk bakpulver 
150 gram smör 
3,5 dl filmjölk/naturell yoghurt 

Övrigt 
Vaniljkräm (blanda ihop mjölk å marsanpulver till rätt tjock konsistens, det behövs ca 2 dl kräm) 
Pärlsocker 
Smör till formen 

Gör såhär 
1. Sätt ugnen på 250 grader 
2. Blanda alla torra ingredienser, tärna sedan ner smöret å nyp ihop
3. Blanda i filen 
4. Smöra en muffinsplåt å fördela (den rätt så kladdiga) smeten i formarna 
5. Gör en liten grop i varje bulle å fyll upp med vaniljkräm 
6. Strössla över pärlsocker (men försök låta den gula krämen vara pärlfri 
7. Grädda i mitten av ugnen i ca 12-13 minuter 

Älskade bullar i älskade Nordingrå! 

Hej lilla vän! 

Jag gled runt i sköna skor! 

<3 ÄLSK! 

Älskade ungar.  


Älska Nordingrå <3 

Sanna

Såg jättegott ut! Kolla gärna in mitt senaste recept också!

Svar: Hej! Tack så mycket :) Det ska jag göra!
Mio Hasselborg