Stockholm i mitt hjärta

Hej min vän! 

För ett par veckor sedan var vi ju i Stockholm. Prio nummer ett var att fira min morfar som fyllde 90 år. Helt galet att han är så gammal, vilken blessing att få ha honom som morfar så länge! 

Min fina morfar! 



Vad köper man till en 90-åring som har allt? Jo, en cool paprika! Han blev SÅÅÅÅ glad!! Vi köpte den på Ösmo handelsträdgård, ett grymt fint ställe som jag varmt kan rekommendera. Finns ett café där också. 

Finklädd unge! 

Finklädd mamma. 

Maud, Lennart å mamma. 

Det är ju int så lätt att ta en bild där alla är normala tydligen, haha! 


Det var en mycket fin dag med många kramar, mycket god mat å många hurra-rop! Jag är säker på att morfar var nöjd! 

Vi backar bandet några dagar. 

På midsommar for vi ner till min farbror på Muskö. Underbara ställe! Vad fint det kändes att vara tillbaka där, efter 17 år. Helt galet, men det var faktiskt hela 17 år sedan jag var där senast. 

Vi gjorde allt som hör en fin midsommar till. Vi spelade kubb, grillade god mat (tack Marcus!!), gick promenader, läste böcker, myste i soffan, osv. 

Theo å Milian är tremänningar. De fann varandra direkt! 

Vackra unge. 


Efter Muskö å 90-årskalas var det dags att göra betongen osäker! Vi parkerade bilen i Älvsjö å tog pendeln till Karlberg. Plättlätt! Slippa leta parkering, fickparkera, oroa över p-lisor, osv. Köpte SL-kort på stationen å voilà så var vi iväg! 

På pendeltåget! 


Första aktiviteten, på måndagen, var Junibacken. Ååååh så fin dag vi hade! 

Här ska vi precis åka sagotåget...

Först kom Madicken 

Här är när Abbe skrämde Madicken

Å så Emil såklart! 

Här flög vi in över Vasastan 

Så såg vi Karlsson på taket. Vi fick kika in i hans hus. Ungens kommentar: men mamma, städar han aldrig...?! 

Haha, Milian är MIN MIN MIN. Sååå lik mig <3 


På måndagskvällen tog vi oss ut till MOS - mall of scandinavia. Helt galet ställe. Vi käkade, gick på Disney store å Lego store. Sen gick vi hem igen. 


På tisdagen var det dags för Gröna Lund med syster å hennes familj. Brorsan å co kunde tyvärr inte stanna så vi får göra om grönan snart igen! Nedan följer ett gäng bilder från vår dag: 

När solen sken som klarast, när skratten ekade högst, när ögonen glittrade mest... Aaa, ni fattar. Vi valde att avsluta dagen/kvällen när allt var som roligast så flaggan skulle fortsätta vara i topp! Vi köpte varsitt godisparaply till ungarna. Ungefär en millisekund senare hände detta:

Ser du Milians paraply? :( 

Självklart fick han ett nytt. 

På onsdagen stod Hötorget på schemat. Vi käkade lunch på Hötorgshallen, strosade längs Sergelgatan å Drottninggatan, åt glass vid slottet å tittade på massa roligt folk. En speciell butik besöktes: Buttericks!

På eftermiddagen åkte syrran m familj hemåt. Vi hängde i Vasaparken med IsIs, Toby å hans hund.  

Älskar Vasaparken! 

På torsdagen var det dags att styra kosan norröver. Vi passade på att krama Lennart å Maud när vi hämtade bilen i Älvsjö å sen brassade vi ut på E4an. 


En fantastisk resa å jag är så glad å tacksam över att Milian är den underbara unge han är, att vår familj är så fin å att Stockholm bjöd på massa sol, värme å många nya minnen att spara i hjärta å sinne. 

Älska Stockholm.