Jul, jul, strålande jul...

...glans över vita skogar. 

En av mina absoluta favoriter när det kommer till jullåtar. Vilken är din? 

Nu är maten (nåja, nästan all...) lagad/förberedd, kakorna i kakburken, paketen inslagna å placerade under vår vackra, vackra gran. Jag flir undan det sista å förbereder morgondagen samtidigt som jag kollar Bingolotto. Spelar du ikväll? 

(null)
Vår vackra gran! 

(null)
En av Milians julgranskulor. Såklart grodor! 

(null)
En självklarhet på vårt julbord är denna potatissallad. Nån vecka innan Milian föddes fick jag receptet av min faster Lena. Hon finns inte längre med oss å jag brukar tänka att hon skulle bli glad där i sin himmel om hon visste att hennes recept levde vidare. Alla jag bjudit på denna goding äääälskar den. Den är fantastisk! Det var Lena också. 

(null)
Vegetarisk Jansson. Sååå gott. Dessa godingar är fyllda med fint uppstavad potatis, gul lök, purjolök, matlagningsgrädde, cheddarost, mozzarella, salt å vitpeppar. Otroligt gott! 

(null)
Pepparkaksbröd. Need I say more?! Ett filmjölksbröd proppat med kanel å pepparkakskrydda. Så otroligt, magiskt gott! 

(null)
Middagen idag bestod av potatisstomp, göttbullar å gurka. Om det dög eller sög? Haha, ungen skrapade tallriken å gav rätten 9 av 10 möjliga poäng. Den sista poängen då? Nej, nej. Endast pannkaka får en 10a i den här familjen. 

Skämt å sido. Mina jul-göttbullar fick okejstämpel av både mor å son = nöjd! 

God Jul, kära du. 
Tag väl hand om dig å de dina. 

Älska livet.