Colatest

Hej min vän, 

Hur mår du? Hur har din helg startat? Jag mår inget vidare just nu. Kanske är det bristen på soltimmar, kanske höstdepp, kanske saknad av hus, växthus å flaggstång. Kanske saknad av HAN. Känner mig sååå ensam. Men nog om detta nu, kanske mer ingående en annan gång. 

Idag har vi firat fina Camilla. Jag hade köpt en vacker skål som jag (över)fyllde med nybakade kolakakor. Hon fick även en bok: Gudrun Schyman. Hon blev glad! Jag tycker om att göra folk i min närhet glad. 

Jag å Jonna hade pratat tidigare om att göra ett Cola-test. Sagt å gjort! Vi bestämde oss för att göra det idag å hujedamig vad svårt det var, haha! 

Dessa testades: 

Cola 
Cola light 
Cola vanilla 
Cola zero 
Cola cherry
Pepsi 
Pepsi max 

Lätt, tycker du. Men åååh så svårt. 

Lagen var: 
1. Jag å Milian 
2. Leo å Jonas 
3. Pappa 
4. Camilla 
5. Villiam 
6. Jonna 

Regler: 
1, vi får in en mugg med okänd vätska i taget 
2, vi skriver ner vad det är vi dricker 
3, vi får in nästa mugg 
4, vi får INTE ändra det vi tidigare skrivit 

Är du med? 

Preppade muggarna med siffror innan :) 



Fan så svårt. Leo å Jonas vann (5/7 rätt). Resten av resultaten är hemligstämplade. Haha! 


Nu vill vi testa nåt annat. Har du nåt tips? 


Ungarna hade vattenkrig med vattenballonger. Det blev sedan en grej bland stora å små att kasta ballongen så högt man kunde å sedan fånga den. Farsan kastade riktigt högt! Villiam bestämde sig för att ta det till en ny nivå. Han kastade ägg. Fångade han dem...? ;) 


Älska familj.