Bounty de luxe

Hej min vän, 

Hur har din vecka varit? Igår hade vi MeAndI-party å då bjöd jag såklart på gofika. Jag äääääälskar att bjuda mina kära vänner på fika! Bland annat gjorde jag dessa godingar: 

Bounty de luxe 

Ingredienser 
1 burk karamelliserad mjölk 
1 påse (200 gram) kokos 
2 msk florsocker 
1 stor nypa flingsalt 
300-400 gram choklad 
Valfri topping (jag valde crunchy från dr Oetker, funkar även toppen med kokos eller strössel) 

Gör såhär 
1. Blanda k-mjölk, kokos, florsocker å salt till en smet 
2. Låt stelna i kylen över natten (eller nån timme i frys om du har brått) 
3. Preppa en bricka med bakplåtspapper 
4. Ta upp en klick smet å rulla bollar (tips! fukta händerna mellan varje boll) 
5. Smält chokladen över vattenbad 
6. Doppa bollarna i choklad å strössla över valfri topping 
7. Låt stelna å förvara i kyl 


Smeten 


Bollarna 

Nydoppade 


 

Stelnade - oemotståndliga choklad-kola-bollar! 


Jag bjöd även på detta: 

Kolakakor, blåbärspaj med hemgjord vaniljsås, kaffe, te å Festis! 


Älska mat å bak!