Vardagsmat

Hej min vän, 

Hur mår du? Jag ligger här i soffan där vi campat i natt, ungen ville så gärna campa å såklart kunde vi göra det! Vi bäddade mysigt med kuddar, filtar å tog på sköna pyjamaser. Sedan kröp vi ner å kollade tv å pratade tills vi somnade. Mysigt! 

Söndagar är ofta fyllda av blues för mig, har alltid varit så. Oklart varför dock. Jag försöker fylla även dessa dagar med liv, men oftast blir det att tankarna tar över å så sönderanalyserar jag saker å ting. Nu ligger jag tex å tänker på mat å vardagsmat specifikt. Vad äter du till vardags? Hur är din balans frukost-lunch-middag? Jag skulle önska att jag hade mer tid på morgonen så jag hann äta en bättre frukost, men det blir oftast en macka å en kopp te på jobbet. Det funkar, men är långt från optimalt. Jag ÄLSKAR hotellfrukost å skulle lätt lägga all min matpeng på frukost, om tid fanns. 

Vi diggar vardagsmat. Här är några goda å enkla tips: 

Pasta med pastasås (sojakorv, rödlök, paprika, mjölk, tomatpuré, maizena, kryddor) 

Denna dricker jag när jag blir sugen på en iskall öl. Så god! Å alkoholfri såklart. Du hittar den på Systembolaget. Min pappas kommentar: "mä, den smakar öl ju, riktigt gott!"  



En annan vardagsfavorit är denna, spenattortelloni fyllda med ricotta. Såå goda! Här hade jag även rört ner fetaost å några matskedar av den goda oljeblandningen som fetaosten låg i. Underbart gott! 

Vi äter mycket grönsaker. Grönsaker i alla färger å former! Mums! Här: tacos! Hacka, dela å skiva dina favoritgrönsaker, stek lite vegfärs som du tacokryddar å voilà! Din vardagstaco är i hamn! Ett hett tips är att ha sojabönor i din mat. Proppade med protein å supergoda! Köp frysta å ta fram det du behöver, håller i evigheter! 


Älska vardag!