Broccoligratäng med äggnudlar

Hej min vän!
Hur mår du? Jag vet att det varit tyst här inne ett tag, men livet - eller rättare sagt döden - satte liksom stopp för orken. En vän gick bort för två veckor sedan å livet liksom stannade upp då. Många tankar å funderingar har farit genom mitt huvud den senaste tiden. Fler än vanligt.

Vila i frid, kära du.

En sak jag är otroligt glad å stolt över är Milians stora kärlek till grönsaker! Det har ALDRIG varit några som helst problem för mig att få honom att äta grönt. Tack för det! Ikväll lagade vi en av våra favoriträtter: broccoligratäng!

Testa du med!

Ingredienser, 2 personer + 2 matlådor
1/2 paket äggnudlar
1/2 paket sojabönor, frysta
300 g broccoli, frysta små buketter
1 förpackning Kelda ostsås (blå)
1 vitlöksklyfta

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Snabbkoka broccolin i lättsaltat vatten. Lägg i fryst broccoli i kallt vatten å ställ på plattan, dra av från plattan när vattnet börjar bubbla.
3. Lägg broccolin i smord ugnsform.
4. Låt samma vatten koka upp igen å lägg i äggnudlar å sojabönor å låt koka i ca 3 minuter.
5. Sila av vattnet. Lägg över i formen, pressa i en klyfta vitlök å blanda runt.
6. Bred över ostsåsen å skjuts in i ugnen i ca 18-20 minuter. Håll koll i slutet!

Sååå gott! Servera med en god sallad å du har en femstjärnig måltid!

Vilken är favoriträtten hemma hos dig? Berätta!

Älska broccoli.
Älska livet.

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

gott

Svar: Mycket gott! Testa!
mio