Brödet som mättar all hunger

Hej min vän! 
Hur mår du? Hur har din dag varit? Min dag har varit sååå himla lång. Kring två var jag redo att kasta in handduken å slå igen ögonen för dagen, men jag krigade mig igenom arbetsdagen. När vi kom hem var det dags att laga middag å ibland önskar jag att jag kunde trolla. Typ knäppa med fingrarna å vips stod där en näringsrik, god middag. •knäpp• nä, det funkar ej. 

Oh well. 


Jag slängde ihop världens enklaste å godaste bröd efter maten, bara för att jag kände att vi var värda lite gott till kvällsfika! 


Brödet som mättar all hunger 

Ingredienser 
4 dl fil/yoghurt/créme fraich 
7 dl mjöl (blanda typ råg, vete, etc.) 
1,5 dl havregryn 
1,5 dl solrosfrön 
1,5 dl lingonsylt 
2 msk bikarbonat 
2 ganska stora nypor flingsalt 

Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 175-200 grader å preppa en brödform med bakplåtspapper 
2. Rör ihop alla ingredienser, blanda väl 
3. Häll upp smeten i formen å grädda längst ner i ugnen i ca 60 min (håll koll i slutet, eventuellt kan du behöva täcka med folie) 

Servera med smör, ost å en stor kopp te! Magi för mun å sinne! 

Älska varandra.