Hej på en stund...

Hej min vän! 
Hur mår du? Har du nåt roligt att se fram emot? Det har jag. Fast med blandade känslor, såklart. Så är det alltid när det gäller mig. Just nu är jag supermodig å livrädd på samma gång, ledsen å förväntansfull. Lugn å nervös. Det är nämligen så att jag ska vara tjänstledig från Vemyra å Tegeskolan, min älskade skola som jag byggt upp från grunden de senaste sex åren. Från noll till hundra. Jag är faktiskt stolt över mitt arbete där. I sommar har jag varit elva år på Vemyra. Men... På måndag är det dags för nya utmaningar, nya möjligheter å ny karriär. Jag ska börja på Skatteverket

Idag fick jag världens gråtchock när mina fina kollegor å elever gav mig detta: 

En fantastiskt fin tavla med adjektiv från elever å personal. Häftig känsla. Varm. Duktiga Mackan som slöjdat! 


Å denna lyckomedaljong. Sååå fin. I den finns treklövern, min turkosa månadssten, hamsa å ögat. Treklövern står för treenigheten, typ fadern, sonen å den helige anden. Hamsan eller Fatimas hand är en muslimsk symbol som beskyddar mot det onda å ger tur. Ögat är också ett skydd. 

Jag blev så överraskad, glad, rörd till tårar å varm i hela själen. TACK KÄRA NI! 

Älska livet.