Chokladkaka, potentiellt nyttig dessutom!

Hej min vän! 
Jag lovade ju tidigare att jag skulle dela med mig av ett superenkelt å GOTT recept på choklad/kladdkaka! 




Ingredienser 
200 gram mörk choklad (det är alltså här du bestämmer om det blir en nyttig kaka eller ej...! Jag valde det jag hade hemma å min kvalar asså ej in på nyttighetslistan med andra ord) 
3 ägg 
Flingsalt 

Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 175 grader 
2. Smält chokladen över vattenbad 
3. Dela äggen - gulor å vitor 
4. Vispa vitorna till krämigt å vitt pös 
5. Rör ner gulorna, en å en, i den smälta chokladen 
6. Vänd ner pöset (de tokvispade vitorna) i chokladen å fyll upp en form (eller två små) 
7. Strössla på lite flingsalt å skjuts in i ugnen i 30 min 

Jag valde två små formar, gulligt å lite roligt format! 

Servera som den är eller lyxa med en klick grädde å självklart en stor kopp te! 

Älska livet. Jodå.