Viktigt dokumentärtips

Hej min vän! 
Hur har du sovit? 
Min första natt utan mitt hjärtas lust å glädje var vaken. Jag kunde verkligen int slappna av, låg å vred å snurrade hela natten. Nån timmes sömn blev det, men int så mycket mer, tyvärr. Nästa gång kanske allt går bättre, allt var så nytt å ovant nu. 


Pigg tjej. 04.30... 

Till slut valde jag att acceptera läget å göra nåt bra av det ist. Alla vet att jag älskar dokumentärer! Jag kollar ofta SVTplay å diggar att man kan se tv när man har tid, pausa när man vill å spola fram/bak. Bra deal! Så här kommer ett viktigt tips: 

Kolla Morgans mission på SVTplay.se Det är en dokumentär som spelas in på en högstadieskola i södra Sverige (hade kunnat vara vilken skola som helst). Morgan Alling följer en klass 8 å identifierar mobbing, kränkande beteenden å utanförskap. Så grymt viktigt ämne. Allt för många barn går till skolan varje dag med en klump i magen, tårar i ögonen å galet tung ryggsäck. Detta fortsätter även på hemmaplan i form av kik, fb, insta, snap osv. Allt för många barn väljer att ta sitt liv för att alternativet - livet - verkar tuffare. Det är så sorgligt. Så oerhört sorgligt. Det är därför min å din förbannade skyldighet att finnas nära, se å höra. Fråga, fråga igen å igen. 

Hur mår du? 
Hur mår du, egentligen? 


Är du lärare? 
Se den. 
Träffar du ungdomar på ditt jobb? 
Se den. 
Är du socionom? 
Se den. 
Är du butiksbiträde? 
Se den. 
Är du läkare? 
Se den. 
Är du lokalvårdare? 
Se den. 
Träffar du vuxna på ditt jobb? 
Se den. 
Är du intresserad av att bidra till en vackrare (läs; mer accepterande) värld? 
Se den

Avslutar med en påminnelse. 
Ett försök till övertygande. 
En sanning? 
En sanning. 

Älska livet <3