Hälsolimpa a la Mio

Hej min vän! 
Hur har din dag varit? 
Ibland undrar jag varför jag int törs följa mina drömmar å öppna ett cafe. Dumt! Oh well. Här får du isf ett grymt gott å enkelt recept på bröd, just do it! 

Mums! 


Så gott! 


Mmm! Ett bröd levererades till Backamo, alldeles nyuttaget från ugnen. Hoppas det föll dem i smaken! :) 

Ingredienser för 2 st 
6 dl yoghurt, naturell 
1 burk kesella, naturell (250 g) 
10 dl vetemjöl 
4 dl rågmjöl 
3 dl rågkross 
4 tsk bikarbonat 
2 tsk salt 
2 dl lingonsylt 
2 dl russin 
2 dl hackad, torkad frukt (jag tog plommon) 

Toppa med valfria goda frön (jag tog linfrön, havregryn, rågkross å sesamfrö) 

Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 200 grader 
2. Smöra 2 formar (a 1,5 liter) 
3. Blanda ihop allt - blir som en seg å kletig smet 
4. Fördela i två formar 
5. Lägg på rikligt med frön som topping
6. Grädda i 60 min - håll lite koll! Jag lade på folie efter 40 min 
7. Låt svalna på galler å njut sedan med smör, ost å en stor kopp te! 

Älska gott bröd!