Galet god kladdkaka

Hej min vän! 
Vad har du gjort idag? 
Vi har gjort massor, bland annat bakat! 






Jag tänkte dela med mig av mitt godaste kladdkakerecept

150 gram smör 
3 dl socker 
1 dl kakao 
1 tsk vaniljsocker 
2 ägg 
2 dl mjöl 
Nån nypa flingsalt 

Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 175 grader 
2. Smält smör i en kastrull, tag sedan bort den från värmen 
3. Rör ner socker, kakao å vaniljsocker i smöret 
4. Tillsätt äggen, ett i taget 
5. Rör sist ner mjölet 
6. Häll i smeten i en smord å bröad/eller bakplåtspappersklädd form, toppa med nån nypa flingsalt 
7. Grädda i 20 min (ska kännas lös) 
8. Låt svalna något å ställ sedan in kakan i kylen i typ 1-2 timmar 

Kakan innan ugnen... 

Mums! 

Seg, kladdig å alldeles underbar! 

Det tyckte både jag å ungen! 

Hur gör du din kladdis? 

Älska kladdkaka!