Chokladbars a la mio

Hej min vän, 
Idag har jag en rutten dag. Trots allt fint å bra i mitt liv är det ruttet å piss. Då bakar jag. Idag blev det bars: 


Mios chokladbars 

Ingredienser 
100 gram mörk choklad 
100 gram smör 
2 dl havregryn 
1 dl torkad frukt (jag tog aprikos) 
1 dl russin 
1 dl muscovadosocker eller farinsocker 
1 dl frön (jag tog solrosfrön) 
2 msk kakao 
2 msk sirap 
1,5 tsk vaniljsocker 
1,5 tsk bakpulver 

Gör såhär 
1. Sätt ugnen på 175 grader 
2. Mixa allt till en deg 
3. Bred ut i bakplåtspappersklädd form, typ 17x25 cm 
4. Grädda i 15 min 
5. Låt stelna/svalna i kyl 
6. Skär i lagom stora bitar, förvara i kyl 

Mums! 

Älska energi. 
Anna-Karin

Men mums - de såg goda ut! Bra att få baka av sig om dagen varit dålig ;)!

Svar: De är fantastiskt goda å det bästa är att de går att variera i hundratals! Bakning är bästa pepp-medicinen!!
Kram på dig!
mio