Ett paradis mitt i stan

Hej min vän! 
Har du nåt paradis? 
Här i Sollefteå finns många. Bland annat Hågesta! En ö mitt i Sollefteå som är fullproppad med massa vackra å skojiga ting! 
Mysig promenad! 

Älven på vänstra sidan, skogen på högra! 

Ungen smet in i mullekåtan! 

Vi gick två varv runt ön. Nästa gång ska jag mäta hur långt ett varv är - eller är det nån som vet?! 

Vackrast är ön längst nedströms! 

Jag ba: Milian, se glad ut... 

Just ja, du är ju en tvärtom-treårstrots-unge... 
Jag ba: Milian, se suuuuur ut. 
Win! 

Uppströms, Hågestabron! 

Nedströms! 

Milian hade tagit med sig sin gröna rygga å i den lade han allt fint han hittade i form av stenar (tuuuungt!), pinnar å kottar. Dessa ska sedan spraymålas å göras nåt konstverk av! 

Gulle! 

Kasta sten är kul! 

Splash! 
Skvätt! 
Plums! 

Ser du nån liten groda...?! 

Tittut! Haha! 

Hjärtegruset mitt <3 alltid full av bus! 

Hahaha, bjussar på denna! 

Mellis intogs vid mullekojan! 

Finfina bänkar! 

Nära bron. 

Efter mellis kan (ska) man leka! Vi gick balansgång, hoppade å lekte tåg! 

Vilken balans denna unge har!! 

Älska Hågesta!