Amerikanska pannkakor

Hej min vän! 
I morse smsade min syster å frågade efter receptet till amerikanska pannkakor å alla som känner mig vet att pannkakor är min (å ungens) absoluta favoritmat, ever!! Såklart blev jag också sugen så dessa godingar åt vi till lunch idag, mums!! 

Har jag några gamla Hageelever som läser detta så kommer det direkt börja vattnas i munnen på er när ni läser detta (kanske på er andra också för den delen)! På helgerna på Hagen bjöd jag nämligen alltid på dessa godingar; amerikanska pannkakor

Mums! 

Ingredienser 
2,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2,5 dl mjölk eller fil 
2 msk smält smör
1 ägg
smör till stekning
florsocker att pudra över

Gör såhär 
1. Blanda ihop allt till en klumpfri smet 

2. Klicka ut smet i pannan. Grädda pannkakorna tills de är gyllenbruna. 






3. Pudra över med florsocker 


Såååå gott! 

Älska pannkakor!